Rabu, 12 Jun 2013

CHAPTER 15 : PENGORBANAN ( part 1 )

Assalamualaikum..

Setelah agak lame aku tak update blog ni, hari ni, aku bertekad, na update satu entry.. Entry ni aku tujukan buat kekasih hati aku.. Cheewaahh.. Kemmain ag aku ea..

Segalanya bermula pada tahun 2010.. tahun yang banyak kenangan buat aku.. Jun 2010.. Bulan aku daftar kat Institut Pendidikan Guru, Kampus Pendidikan Teknik (IPG KPT)..





Macam byase la.. Ade pendaftaran, taklimat tu, taklimat ni, ceramah tu, ceramah ni n so on.. Sume tu ktorang jalani selama seminggu.. Kire macam minggu orientasi or minggu suai kenal la..

Mase tu jugak la aku kenal ngn classmate aku.. Mule-mule aku tkejut gak tau.. Ye la, course aku Reka Bentuk dan Teknologi (RBT) or lebih dikenali sbagai Kemahiran Hidup.. Kalu mengikut tradisi, course ni kebanyakannya lelaki.. Ye la, dengan banyak hands-on daripade teori, course ni memerlukan kekuatan n bnyak mengeluarkan tenaga n keringat kalu na dicompare dgn course lain.. Tu la sedikit sbnyak sal course aku.. Kalu aku cte complete pasal course aku, memang 7hari 7malam aku ta henti menaip.. Heehehe..

" Pembelajaran hands-on subjek elektronik "


Tapi intake kali ni, perempuan course ktorang lebih ramai dripade lelaki.. Course lain lak ramai lelaki.. Aku pun heran dan pelik.. Ntah ape la dasar kerajaan mse tu, aku pun xtau..

Dalam bnyak2 ladies lam kelas aku, aku terpikat ngn sorang ni.. Fullamaakk aku ckap ngn ko, memang best... Da la lawa, comel, ayu, sweet, memang complete doe.. Da la ta jao dari kampong aku.. Name yer Ayu (bukan name sebenar)..

Mase ice breaking, macam byase, ape-ape aktiviti je, confirm ade ice breaking.. Aku mule2 ta kenal name yer tau, byase la.. Baru sehari daftar, mane ade mase na kenal-kenal.. Mase tu kat astaka.. Aku ingat ag.. Ktorang duduk dalam bulatan, aku duduk opposite ngn yer.. Then sorang-sorang ktorang perkenalkan name.. Yer gne baju pink, swa trek hitam, tudung putih.. Sampai turn yer,

"Ehemm.. Assalamualaikum, name saye Ayu.. Saye berasal daripada Langkawi.." Katenye..

"Oohhh.. Ayuuu.. Name sechantek orangnye.." Bisikku lam hati.


" bukan Ayu sebenar "

Aku pun merangka strategi na rapat ngn yer.. Mule-mule yer memang pendiam.. Pendiam gila la katakaaann.. Lama kelamaan, Aku rapat-rapat ngn yer.. Aku borak-borak ngn yer, aku slalu buat discussion ngn yer, aku slalu ajak yer makan same-same kat cafe, aku pg kelas same-same.. Pergghhh.. Then, Lame-lame, ktorang memang rapat.. Rapat sgt.. Sampaikan, dimana ada aku, disitu ade Ayu.. Tapi tu la, xde lak aku dengo rumors org ckap aku kapel ngn yer.. Aku pun buat derk je lah.. Ktorang pun da open.. Aku ade mslah, aku cter kat yer.. Yer ade masalah, yer cte kat aku..

Sampaikan ade sorang student UKM buat research (yer mbek kaunselling), ktorang dipilih untuk join n bantu research yer tau ngn lagi 2 org classmate aku.. Then, pada satu hari, mase sesi kaunselling, student tu kire na buat perkongsian.. Ktorang select by random, n ktorang tulis pasal orang yg kte kne pilih.. Aku mse tu pon mbek la kertas gulung2 tu.. Bukak2, tengok name "AYU".. Aku usha yer.. Aku ingat yer dpat org lain.. Yer pon bukak kertas yer, tgok name "debab".. Perghhh.. What a coincidence..! Aku tulis surat kat yer, n yer pon tulis surat kat aku.. Adakah ini cinta..? Waakakakakaa..


dalam hati aku macam ni la mase tu.. ade banyak hati..~

Dengan neuron-neuron jiwang aku yg lame aku tak aktif, aku pon tulis.. Segale ayat-ayat jiwang yang berkarat kat otak aku mse tu, aku luahkaann.. Aku cte la, ape aku rase dari hari first aku tengok yer, sampai skang.. Mase tu, aku nak je luahkan isi hati aku yang aku na couple ngn yer.. Tapi naluri kecilku suruh aku hold dulu.. Macam awal ag.. aku pun ajak yer jadi BFF akuu.. Hehehhee.. Ilek luu.. Slow2 boss.. Then ktorang bertukar surat.. Yer suruh aku bace lam bilik, aku pon sruh yer bace lam blik..

Sampai jew kat blik, aku pon bace.. aku pon pening gak tengok tulisan yer mse tu.. Byase la.. Tulis atas pehe memang ta lawa tulisan yer.. Yer cte la, yg yer tau aku asyik2 usha yer dari hari pertama.. Yer ckap aku ni ta la ensem sgt (memang aku ta ensem ponnn..) yer tulis, tq sbb aku selame ni caring kat yer.. Yg selame ni aku bnyak mbek berat kat yer.. Aku mse bace tu, pergghhh.. Bdebar gak rase hati aku tau.. Senyum sorang2 ade gak.. Wakakakaa..

Lepas jew ktorang bce surat satu same lain, ktorang pon terus chat2 mse tu.. Bukak lappy, pg fb, tap tap tap.. Tgn aku melio menaep.. Ktorang chat.. Chat pnye chat aku pon melamar yer jd BFF aku.. N surprisingly, yer sudi jd BFF aku.. Aku pon ape lagi, aku punye la sukee.. Aku menari-nari lam blik tu sambil goyang2 bontot.. Wakakakaka..


" sebahagia mamat nieh "


Kenape aku ta ajak yer kapel..? Ntah la.. Aku ni jnis yg slow2.. Mule2 kenal dulu.. Then jd rapat.. Then jd kawan baek.. Then jd BFF then bru aku ajak yer couple.. Bg aku, dalam relationship ni, xleh gelojoh.. Kne steady.. Mcm kte masak gak la.. Kalu kte buat stew ayam or kte grill steak, mkin lame kte msak ngn lowheat nye, makin sedap daging tu.. Tp, kalu kte main goreng kilas jew, cepat memang cepat, tapi ta dijamin kesedapannye.. Hehehehee..

Anyway, masa berlalu, bnyak gak aku buat kat yer demi relationship ktorang.. Tiap kali balek ujong sem, aku tulis surat kat yer (surat hardcopy owkeeyyy.. Ta main la email-email).. Dalam surat tu, aku tulis la pasal yer, pasal bff aku ni haa.. Segale keistimewaan yer, perangai yer, aku tulis dalam tu.. Aku mggunakan bakat n kreativiti aku siap tulis sajak ag kat yer.. Lawa doe surat aku bg kat yer.. Siap hias-hias ag.. Ye laa.. Surat utk BFF special.. Xmacam surat hari-hari.. Then aku pun bg kat yer.. Aku pon xtau yer ade ag simpan ke tak surat-surat aku bg kat yer..


surat cinta aku tulis kat yer


Tapi tu la.. Orangg cakap, jangan tunggu lame-lame.. Nanti dikebas orang.. Mimpi ngeri aku menjadi realiti.. Disebabkan aku lame sangat na msuk line, ade mamat sekor ni potong que.. Ta lame lpas tu, aku dpat tau Ayu da couple ngn laki tu.. Ow shitttt...!! Aku punye lame pasang line, yer kojap jew..



aku frust..~

Fcuk btol laa.. Aku pun ape ag.. Memang frust menonggeng la jawabnye.. Lame gak la aku ta contact yer.. Da mcam putus kawan da aku ngn yer semenjak yer couple ngn mamat poyo tuhh.. Huhhh... Pastu yer mule perasan.. One day, Yer pun face to face la ngn aku..

.... bersambung ... tamat bahagian 1..

2 ulasan:

  1. aku mok tunggu part 2 tok.....hahaha....rasa duduk semeja rah SEDC jak baca tok pul.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahha..! ada juak ko tek duhall.. heheh.. owrite.. part 2 bakal menyusul lak.. :P

      Padam