Sabtu, 15 Jun 2013

CHAPTER 17 : MADE IN TECHNICAL TEACHERS' TRAINING COLLEGE, KL

assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Kebanyakan post aku berkaitan dengan cerita dan pengalaman yang aku lalui sepanjang aku mengharungi hidup di dunia ini.. chewwahh.. and Actually, aku suke akan something yang nostalgic.. i mean, ble kte tengok bende tu, bende tu ade sejarah dan ceritanya yang tersendiri.. 

mcam moto lame contohnye.. bagi kebanyakan orang, ble tengok moto lame, komfom-komfom hairan.. akkenapee la owner tu sukkew sangat na belleew muttoo tuu *dengan nada yang gedik dan pitch yang tinggi.. n bile dikaji selidik, moto tu moto first yer.. yer beli gne duit sendiri, yer selalu bwak awek-awek yer nae moto tu, yer pernah jatuh longkang mase kona baring gune moto tu, n macam-macam lagi la..

haaa.. untuk itu, aku akan kongsi dengan korang akan sebuah karya aku yang aku anggap cukup nostalgic bagi sesiapa yang tau akan sejarah dan cerita disebaliknya.. layaannnzzz...

 
kali ni, aku tak menaip panjang.. aku just paparkan gambar yang aku ambek n edit..

let the picture speaks... *anggap je korang pg muzium ea.. korang usha jew gambar tu n gambarkan suasana dan cerita disebalik gambar tu..



Dewan Kuliah dan Penemannya . - IPG Kampus Pendidikan Teknik, KL -



Bengkel Teknologi Berasaskan Kayu. - IPG Kampus Pendidikan Teknik, KL -



Astaka yang suatu ketika dahulu cukup gamat dengan sorakan guru pelatih. -IPG Kampus Pendidikan Teknik, KL -



Keratan Rentas Model Enjin Rotary di Bengkel Automotif. - IPG Kampus Pendidikan Teknik, KL -



Pemandangan yang cukup jelas walaupun dari luar. - IPG Kampus Pendidikan Teknik, KL -



Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Pendidikan Teknik, Kuala Lumpur. (1962 - 2012)



Asrama Blok Tunku Abdul Rahman. - IPG Kampus Pendidikan Teknik, KL -


sekarang..? sekarang kitorang da tak duduk situ ag dah.. kitorang da pindah pegi Bandar Enstek, Negeri Sembilan.. kira-kira 1 jam perjalanan dari kampus lama.. 

bagi yang pernah sampai ke sini, sudah tentu, korang ade cerita korang yang tersendiri akan tempat ni kan..? ta kesah la cite lawak ke, cite romentik ke, cite sedih ke.. memang ade jew kan.. :) kalau dapat diberi peluang, memang na datang tempat ni balek.. sangat nostalgia..

sekian sahaja dari aku.. sorie entry kali ni pendek.. aku saje jew.. bagi cuci-cuci mate ckit..

assalamualaikum..
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan