Ahad, 15 Januari 2012

CHAPTER 13 : STILL GOING..

assalamualaikum dan salam 1 Malaysia..

pa khaba tek jang..? pejam celik pejam celik, da nak dekat 3 minggu kita pada tahun 2012 oh.. sebelum ya, bagi sesiapa yang sik kenal aku, aku nak perkenalkan dirik kejaplah.. 

namaku Jamel, dan aku study di Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Pendidikan Teknik KL dan mengambil jurusan Rekabentuk dan Teknologi.. 

entry aku kali tok khas ditujukan kepada semua penuntut dan bekas penuntut IPG KPT or MPT tok.. 

pahal aku tetiba mention sal institut tok owh..? sebab Insitut Perguruan Teknik (dahulunya dikenali sbg Maktab Perguruan Teknik) dah menyambut 50 tahun penubuhan..! yeahh cool kan...?



aku sebagai kohort ke-6 Rekabentuk dan Teknologi tek nak, nak meluahkan rasa bangga dan gumbira sbb IPG mek orang da 50 tahun.. sik sangka juak nak.. dari 1962, sampey la 2012..banyak suka dan duka penubuhan institut mek orang..

n aku sikmok cta sal penubuhannya although penubuhan institut mek orang mencatat sejarah dalam asia masa ya.. apa yag aku mok kongsi nektok, ialah sal institut mek orang nektok..

well, bangunan yang ada rah institut mekorang ialah bangunan dari 1969.. suma dak blok kelas, asrama, bengkel, semua old school.. heheh.. cool kan..? suma dak chegu2 teknik datang dari institut tok.. n banyak nostalgia rah ctok.. aku teringat, bila aku tertemu chegu aku d mall di btu ari ya,

"eh, jamel, study cne nektok..?"
"rah maktab teknik.."
"ai, ya ka..? maktab saya dolok ya aie.. apa khabar maktab ya tek jamel..?"

alu la mek dwak beloya sal maktab ya tekk.. hehehe.. n bila aku post gmbar rah asrama aku rah fb, ada la chegu aku tok tek, alu comment2 rah gmbar aku tek..


  • Zurainika Abdul Rahim hahaha.... tempat slalu ambik buah nangka..........
    21 April 2011 at 20:38 · · 1

  • Saiful Amirul hehehehe.. ha ah.. kalau berbuah, pergh, beso2 buahnya..
    21 April 2011 at 21:16 ·

  • Zurainika Abdul Rahim epul dok blok D ke?
    21 April 2011 at 22:40 ·

  • Saiful Amirul ow.. tak.. epul dok blok A.. 2 blok je laki skarang..
    21 April 2011 at 23:18 ·

  • Saiful Amirul nostalgia kan..? hehehe.. banyak da brubah skarang ckgu..
    21 April 2011 at 23:20 ·

  • Zurainika Abdul Rahim owhhhhh.... bnyaknye berubah.... mlm2 p mkn kat vello la ni ek???
    21 April 2011 at 23:25 · · 1

  • Saiful Amirul hahahahhaa..!! harusss...!! hehehehee... mse elaun da masok, bantai kfc kat stadium...
    21 April 2011 at 23:30 ·

  • Zurainika Abdul Rahim wahhhhhhhhhh ada kfc plak dah ek???? maju dah ek... mlm2 p downtown tak???
    21 April 2011 at 23:41 ·

  • Saiful Amirul hehehe.. ade.. kat stadium bola kl.. depan hukm... kalau da pgi velo, singgah sebentar kat downtown le jawabnye ckgu.. hehehe..
    21 April 2011 at 23:56 ·

  • Zurainika Abdul Rahim best dah tmpat tu skrang.... dulu masa sy tak de down town tu..... p tasik permaisuri tak?
    22 April 2011 at 00:03 ·

  • Saiful Amirul huh..? takde..? aduhai.. heehe.. tasik permaisuri~~ kitorang buat larian 1 malaysia kat ctu ckgu.. perghhh.. penat giloo.. dyer ambik trek yang paling luar..
    22 April 2011 at 00:33 ·

  • Zurainika Abdul Rahim hahaha... pastikan awk kurus bila balik swak nnti...... huhu.... awk kenal tak puan nora kat jabatan ERT?
    22 April 2011 at 00:34 ·

  • Saiful Amirul ahahahhahaa..!! insya Allah ckgu.. puan nora..? uihh.. chef professional tu ckgu.. hehehe.. dyer ajar kitorang masakan.. hehee.. rindu ke..?
    22 April 2011 at 00:50 ·

  • Zurainika Abdul Rahim really????? waaaaaaaaaaa.... rindunye kat dia.... kim salam kat dia ek...... bgtau sy rindu sngt2.... heheheh.... dia la ibu sy time kat MPT dulu..... awk amik kos ape????
    22 April 2011 at 21:10 · · 1

  • Saiful Amirul insya Allah.. hehehhee.. nanti saya sampaikan ea.. waahh, da tuka da skarang ckgu, jadi IPT da.. sye ambik kos RBT... lbey kurang mcam KH... skola rendah.. ckgu dulu mbek kos pngajian makanan ea..?
    22 April 2011 at 21:51 ·

  • Zurainika Abdul Rahim aok la.... lps sy kuar trus tkar IPT.... owhhhh.... blajar masak jugak la ek??? best2.... sy amik pengajian teknologi katering...
    22 April 2011 at 22:13 ·

  • Saiful Amirul ha ah.. blaja gak.. dyer salah satu subjek kitorang.. owh.. pengajian tek katering.. ari2 la pgi blok ert ea.. hehehe.. legend da blok tu..
    23 April 2011 at 00:16 ·

  • Zurainika Abdul Rahim hurmm.... dah jd mcm rumah sy dah tu... huhu... mmg tu la tmpat persinggahan sy.. walaupun tak de subjek katering hari tu.... sape pembantu bengkel katering tu skrang??
    23 April 2011 at 00:19 · · 1

  • Saiful Amirul hehehhe.. ye ke..?? waahh.. kitorang jarang lepak kat bngkel tu ckgu.. :P hehehee.. pembantu makmak tu skarang, kak mazlina..
    23 April 2011 at 00:24 ·

  • Zurainika Abdul Rahim owhhh..... masa sy dulu kak nah..... tua dah orgnye.... dah pencen agaknye..... hehe
    23 April 2011 at 00:26 · · 1

  • Saiful Amirul hehehehe.. rasenye da pencen kot.. :P tapi ckgu, institut ni da nak tutup da.. sedeh giler...


    yah, apa nya sik nostalgic.. hahahh..! banyak kenangan yang ada rah institut tok.. 

    rah ctok la aku kenal banyak orang, banyak kenal jenis orang, banyak belajar hidup susah, belajar hidup sendirik, n banyak gik lah.. 

    antara classmate aku.. :)

    Bendera IP Teknik masa sukan dolok..

    50 Years Celebration of Technical Teachers' Training Institute of Kuala Lumpur

    yang paling best, pintu hatu aku da terbukak ngan sorang penuntut ctok.. 

    sapa..?

    hahaha.!! one day lak tak orang tauk juak lah.. yang penting, aku nak tamatkan pengajian n balit dengan degree di ctok.. degree apa..?

    Ijazah Sarjana Muda Pendidikan

    cool kan.. hehehhee.. by the way, 
    HAPPY GOLDEN JUBILEE TO TECHNICAL TEACHERS' TRAINING INSTITUTE OF KUALA LUMPUR..!

2 ulasan: