Selasa, 22 Februari 2011

CHAPTER 8 : MENGGILAA...

AS SALAM.. :D 

bertepatan dengan tajuk di atas ya, maka entry aku pada hari tok, nang gila lah.. gila bukan sampey takat gila tahap Kak Limah ya... gila dalam konteks kelam kabut..

hehehe.. bangun jak dari tido kan, aku senyum jak.. hepi gilak2.. ku pun sik tauk phal.. heehe..



kakya, sampey rah kelas aku senyum, pgi HEP aku senyum, masa makan aku senyum, pendek katanya, ari tok tek nang hepi lah.. hehehe.. n ari tok lah one of the busiest day aku rah maktab tok.. ai... bna eh.. bnyak ari2 nok aku bz slama aku rah maktab tok..



ari aku paling bz skali masa aku rah maktab tok, masa hari Pengurusan Pelajar Baharu.. cdak KPLI (Kursus Perguruan Lepasan Ijazah) n J-QAF datang... yobehh, dari pagi, sampey ke malam bz nun ah.. ya baruk sigek maktab aku pusing masa ya... dari depan gate, turun ke debah rah bengkel, kakya nait gik pgi asrama... yah, ni sik lelah.. da la area maktab tok berbukit bukaw.. hahaha..!! tingkat atas skali, asrama.. tingkat tengah, kelas.. tingkat bawah, padang n gym serta bengkell.. punya lah lelah aku nait turun ari2, sik jwak turun2 berat badan aku.. nie ndak aku panaass... hahahaa..!! rah bengkel debah ya, urus parking cdak pelawat.. cdak tok, pantang ngga space.. ada jak space, dup, alu parking cya.. ish, mun aku atromen tek, da lamak aku fire kreta ya.. sik ku kira merc ka bmw.. maka lelah2 dak kerajaan Malaysia polah parking space yang luas lagi saujana mata memandang rah depan bengkel, rah tepi jraya juak cdak parking.. aishh... n masa rah pagar gik, fuuu.. kotan cdak tok tek malas nak angkut barang nait turun tek, yah, mek orang jadi mangsa.. angkut barang berlori2 pgi dewan.. maka stay sminggu jak.. ngegeh2 nak mbak barang banyak.. adohai...




ari nok paling polah aku gila juak ialah masa Majlis Perpisahan Timbalan Pengarah... hurm.. 2 ari eh, aku sik masok kelas.. tegal bnda tok jak.. nie ndak lecturer pamon nun ah.. aku pun serba salah.. n masa nak polah teks mc agik lah gila.. dari petang ke malam polah teks ajak.. baruk teks mc, belom teks debate gik.. fuuu.. baruk ku rasa gne asa polah teks mc.. orang nok polah ya susah payah, n masa mc, ada gik orang leh ilek2 tido.. bikin panas btol.. sik cukup dengn yaa, masa jadi mc.. yobehhh.. kelam kabut alu jak... siyesly, masa ya la masa yang paling aku maley n paling aku rasa terok alu.. lamak2 aku berucap dpan orang rami, masa mc mjlis perpisahan ya lah yang paling terok skali.. ni ndak, tetiba lecturer join skaki lam majlis ya.. so, dalam skrip ya knak ngkah la nama nya.. n pnah skali, aku terskip nama lecturer ya, ya nya, aku knak attack lcturer lain..

"knape tak sambut name lecturer tu...??!! kecik ati org tua tuu..!!"

"knape name lecturer tu  tak di mention aa..??"

"majlis ni utk timbalan ke utk timbalan skali ngan lecturer tu..??"

ni ndak aku rasa down... cdak pun satu juak.. ari ya madah, sik payah mention nma lecturer ya... aku tek pun, gila alu lah... konflik alu jak masa ya.. kakya (blom abis gik cta tok), abis jak acara ya, mek owang disuroh susun meja key makan2 cdak kelab pensyarah... mun bab ya tek, sik la aku kesah.. tapi masalahnya, cdak pakey katering bah.. knak sik suroh cdak katering yang manage suma ya.. cyan ngga mek owang nak susun meja lam dewan yang begitu besar ya.. abis jak susun meja ya tek, ku ingat pat ilek jap.. rupa2nya ada meeting gik rah cafe... apuuu... aku tek, ngenang aku msti bertanggungjawab nak, aku pun pgi... da la lamak abis meeting ya.. pi ok lah, suma maklumat tercapai.. hehehe.. da abis..?? belom agik... petang ya gik, ada makan2 gik mek orang rah hotel maluri.. yah, da la masa pgi ya, bas sesat indah.. kakya tpaksa jalan kaki gik jaoh.. nasib bait makan2 kakya.. da juak faedah nya.. hehehe.. 




n malam tok tek, sama juak aku menggila kwang kwit rah asrama... ni ndak, nak polah announcement agik, discussion agik, perjumpaan ya agik, pjumpaan tok agik... apuu.. da la announcement tek ntah apa2 ku polah.. senior punya pasal la ya.. sigek2 madah.. cuba madah skali gus.. pat wak aku nyusun ayat dengna lebih gramatis dan mudah difahami.. kan kan kan..?? hhaha..!! sik cukup ngan ya, aku tok tek, kotan nak baya buku n baya rumah sukan nak (elaun FaMa da masok), nak pgi cucok duit... tapi xda trenspot.. 

bcarik gik aku moto key pgi HUKM tek.. sik cukup ngan ya, bestfriend aku tek, agnes, polah perjumpaan malam tok, key discuss sal english n pertanian.. da la aku ahey, atas moto gik ya, kakya nya kol aku.. sik cayak nya aku atas moto.. apuu.. bya bna agnes tok.. da la atas moto tek salah jalan indah.. hahaha..!! first time aku salah jalan rah maktab.. nak madah maktab tok besar, kecik jak.. ku pun sik tauk knak aku boleh salah jalan.. hehehe..

udah ya giik, agnes kol, na nunggu aku makan.. aku madah ngan nya, order awal sak makan trus kelak.. nya sik mok.. nya madah nya nak tunggu aku.. ngegeh nya tok.. lak makanan abis lak  (nang bena pun).. hahaha..!! disebabkan aku berasa kelaparan yang teramat sangat, aku pun pgi velo key mto capik key bli barang makan... jak pkul 10.45pm, gate tutup kol 11pm.. ni ndak kdak valentino rossi aku mbak moto tek... hahaaa.a.a!! tapi, setelah nasik aku berjaya dimasak, ahernya, aku sampey ke maktab pada masa yang ditetapkan.. kakya lam bilit gik, aku makan... da la bnyak kja lom siap.. jam da ahey gila.. ni ndak kdak doremon aku makan.. glojoh alu jak... hhhehehhee.. ujong2 sik wak polah kja nun ah.. (polah esok jak.. wktu pniagaan)



fuuu.. tok baruk sikit kegilaan yang aku hadapi rah maktab tok.. ada bnyak gik... da sampey polah aku demam + selsema gik ya... hahaha...!! bah2, aku pun da low-bat tok, ku nak tido...

as salam..!!! :D *boh lupak mimpi aku lak keh...!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan