Isnin, 21 Februari 2011

CHAPTER 6 : MENJAGA HATI

 as salam... pada entry kali tok, aku mok kongsi kesah ngan tak owang...

kesah yang aku alami.. dilemma yang aku hadapi.. sepanjang aku berkecimpung dalam arena percintaan... zaaazzZZZ...




setelah aku dikecewakan oleh si jamelah aku da malas gik nak bgerek.. siyesly, aku dah muak dah nak bersayang- sayang, ber abang- abang... eeii.. tolonglaahh... sampey lah aku study rah maktab ctok...

wah.. masa mula2 sampey, perghhh.. berkobar- kobar asa nak berkapel (ngegeh oh)... macam2 perasa ada... ada yang putih, ada yang hitam, ada yang manis, ada yang cute ada juak yang jelita.. perghh... tambah2 gik batch aku nektok rami mbiak sabah-sarawak.. mun tak owang nak tauk lah, mbiak sabah la paling kacak nok aku pnah ngga.. kalah da mbiak mlaya ctok.. siyes.. hehehe.. bukan aku nak madah mbiak mlaya ctok sik kacak, cuma sik pat mlawan cdak sabah atas nun.. hehe.. 

dengan kulit cdak nok halus, muka nok cute, bait gik ya, lom cta sal peramah gik..
pergghhh... <--- hiperbola na juak aku bcerita... ku ska kaka ngan cdak... cdak bsopan santun msa kaka.. yah.. apa agik aku tek.. rrRRRrrr.. AKAN TETAPI..

aku gik itok ngan si jamilah ya.. ntah kenak.. aku malas nak bgerek.. jadi, aku pun mengambil pendekatan untuk sik mok bgerek dolok.. ok fine..!!

sampei la sorang mbiak tok tek.. nya tek suk kat aku (cheewahh... tpi, siyes bah)... antap bah.. nya control depan aku, dak geng nya salu kaitkan nya ngan aku, nya salu bisit2 sal aku ngn geng nya (nya cta ngan aku)... aku tek pun, berpegang kepada prinsip, SIK MOK BGEREK DOLOK, aku pun, layan sik layan la mpuan ya..

dari bermesej, kol2, chatting2 ompuan ya da lebih2..

"aishhh... lain macam jak ompuan tok" kataku lam ati..

tapi nang siyeslah.. aku tok tek, layan jak lah.. sak nya suka bah.. bukannya bermakna aku ska ngan nya..bukannn... aku sekda langsong suka ngan nya tauk sik.. mun ada pun, lom sampey tahap bgerek gik.. hehehe.. (siyes tokkk)..

salu nya msj aku... tiap saat dan ketika.. dari first year aku masok, sampey lah nektok (tapi aku dah warning nya dah), agik juak nya msj aku... mun msj byasa2, sik la aku kesah tek nak.. tapi, masalahnya, nya msj ngna aku, macam nya msj ngna gerek nya.. adoyaii... ni ndak aku pening.. kebetulan masa ya, aku rapat ngan sorang classmate aku sorang tok, si aishah.. mek dwak msa ya, nang rapat.. macam isi dan kuku dah mek dwak.. tapi aku sik bgerek ngn nya.. geng jak bah.. sampeykan heboh sigek maktab aku mek dwak bgerek (al-maklumlah, dak bala2 poret rami bah ctok).. hehehe.. kesine ada aishah, ke sia la ada aku.. nya tek,, bestfren aku bah.. da pa2 hal, mek dwak kongsi sama2.. mek dwak makan sama2.. gi klas sama2.. pnah one time, aku ahey masok klas tegal aku tunggu nya sbb nya ahey bangun.. mesti la, da nama best fren nak.. (aie, alu melalut ke tempat lain aku tok)

berbalik kepada cta si ompwan sorang tok tek... da lamak mek dwak kenal tek nak, nya lbeh2.. lbeh2 gne ya oh? lbeh macam tok,

"i luv u"

"i miss u"

"i tak nak makan slagi u tak temankan i pgi makan"

huh.. apa nya sik lebih.. aku tek, da tauk pangey nya kdak mbiak kecik (siyesly, pangey nya kdak dak mbiak kecik), pun layan (TOK LA MISTAKE AKU PALING BESAR)... sampey pnah skali, ompwan tok sik suka ngga aku ngan aishah rapat.. yobeh.. brani wak kwu madah cmya..?! kwu sapa nak ngarah aku macamya skali..??!! <--- marah tokk.. sampeykan, aku ngan aishah da sik rapat kdak dolok.. sampey nektok lah.. bayang jak, ompwan ya tek, ntah ilmu apa dipakeynya pakat pulau mbiak aishah tok tek.. yobehh.. tedah ngga nya.. nya sik tauk apa2 tauk sik.. ish.. alu marah2 indah aku tok.. kakya tek nak, alu la aku slow talk ngan ompwan tok... aku mdah ngan nya, yang kita kawan jak (nok salu lam muvi madah ya)...ku sik mok kita lebih2.. ku anggap nya n aku layan nya sama seperti aku layan orang lain.. sama spt aku layan geng aku nok lain..

ok, nya trimak.. n mek dwak pun, mneruskan hidup macam byasa.. 2-3 bulan kakya, sama juakk... nya lbih2 msj ngna aku... aku pun eran lah.. ilang ingatan ka apa nya tok... aku pun tek, da ku terus terang lak, nangis gik nya kelak, da sminggu sik btego.. ya aku layan jak.. aku tension tauk sik.. aku anggap ya sebagai kawan aku.. sebagai kawan ok.. bukannya gerek or isteri.. tapi nya dah anggap aku tok macam gerek nya.. datang balit pangey nya nok dolok.. aku tok tek, da rimas nak, ngadu la ngan sorang ompwan tok tek (TOK PUN SALAH SATU MISTAKE AKU)... aku mdah la ngan ompuan ya, yang aku ngan si ompwan sorang tok tek, kawan jak.. sik lebeh dari ya bah.. ya jak.. sehingga suatu saat tok.. baruk2 juak, ompuan nok lebeh2 tok tek tanyak aku....

"wak, perhubungan kita selama ni just kawan je kan? kan kan kan?"

yah, skali gik, aku eran lah.. 

"phal kah nya tok kah..? ileng ingatan ka apa.. maka aku da mdah dah kita just kawan.." kataku lam ati..

then, ngan slambernya alu eply,

"ha ah lah..memang kite kawan pun.."

then nya eply rah handset aku,

"jadi, btolla saye dngar dari seseorang slame nih.. yang kite just kawan.. jadi betullah saya bertepuk sebelah tangan ni..?"

yah, mok jak aku eply,

"aok lah.. nang lah.. kwu tok, nak madah aku sik madah ngn kwu, ada ku madah.. da ku tukuk palak kolak"

hahahahaa..!!! smadi aku sik kempang nak eply mcam ya ngna nya.. hhehe..

jeng2.. kakya, apa jadi hoo..? kaktok aku sambong agik apa jadi.. eehhe..
gi kemeh lok tak owang.. polah aek ka, eply komen rah fb lok ka ea.. :P

as salam...

1 ulasan: